søndag den 20. juni 2010

I might be home, but my heart is in my backpack

Da vi forlod Danmark d. 15 marts havde vi ingen ide om hvor mange nye venner og veninder vi ville faa. Vi regnede ikke med at det foreksempel skulle starte ud med en trekkingtur som gav os Karen og Thea. Allerede efter en uge var det hele surrealistisk, men fantastisk. Vi har oplevet saa mange ting man ikke kan beskrive.
Trekkingturen i Thailands jungle var haard, sjov og laererig. Vi gik i 40 graders var midt ind i junglen hvor det kun gik opad. Vi sov i telte med kaempe insekter og spiste af bananblade. Vi baadede i sydoestasiens stoerste vandfald og besoegte en landsby som virkede 500 aar gammel.
Vi tog sydpaa til oeerne for at opleve et backpacker paradis paa Koh Tao og Koh Phangan. Paa Koh Phangan fik vi lov til at opleve det utrolige Fullmoon Party - det er surrealistisk (igen) at taenke tilbage paa, men det var sjovt og en uundervaerlig oplevelse nu. Paa to dage fik vi samlet os en flok venner fra primaert UK som vi glaeder os til at se igen.
Backpacker livet i asien kan ikke sammenlignes med backpacker livet i USA og Sydney. For det foerste er det to vidt forskellige steder. Men man lever livet hvert sekund.
Det underligt at taenkte tilbage paa alle disse ting, som Fullmoon, Bali og Gili Trawangan, Trekkingtur, Limotour, 4-persons-party med Greg & Jared fra couchsurfing.org og at tilbringe en uge i Christian og Marias selskab paa Fiji. Det sjovt at taenkte paa de smaa ting som man derhjemme aldrig ville kunne forstaa, men man altid vil huske. Ting som at vi har drukket buckets, danset i regnen paa Gili og spillet nok beerpong til at vaere paa landsholdet. Det hele har vaeret SAA fedt, og jeg ville oenske for alle at de fik de oplevelser med som vi har faaet.
Jeg har personligt to-tre favoritter jeg ikke ville have vaeret foruden. Ultimativ favorit er Bali og Gili Trawangan. Et sted saa smukt, sjov og i det hele taget fantatisk skal man lede laenge efter. Der skete saa mange ting paa de 11 naetter og 10 dage at hvis jeg skulle naevne dem her, blev i aldrig faerdige.
Los Angeles part 1 var fantastisk, 5 naetter med Lisa & Kristina fra Norge paa USA hostels, og saa 3 naetter hos Greg og Jared i the Valley ...
Sidst men ikke mindst var lidt barefoot rockclimbing og kortklub med Christian paa Fiji, med lidt Fiji time hvad der skulle til for at faa ting til at falde paa plads.
Jeg glaeder mig til at se jer igen, men jeg er ikke sikker paa jeg er klar paa at vaere hjemme endnu. Jeg er i hvertfald ikkefardig med at rejse.
Hilsen Cykelkim

Ingen kommentarer:

Send en kommentar