søndag den 20. juni 2010

Mit sidste indlaeg - Next stop DK!


Pheeew! Det foeles som om jeg lige har sat mig ned, for at skrive rulleteksterne til en virkelig god film.

Nu er det lige ved og naesten slut, og jeg kan ikke helt forstaa at naar vi saetter os ind i et fly i dag er vi faktisk paa vej hjem. Jeg synes at det foeles som igaar at vi kom ud i Bangkoks kaempe lufthavn...


De sidste tre maaeneder har vaeret ubeskrivelige, og jeg skal stadig knibe mig i armen ved tanken om at jeg har haft mulighed for at opleve alt det her!

Thailand levede helt op til mine forventninger og mere til. Vi oplevede lidt at hvert, vi fik fra at sove i telt i Thailands (varme) jungle, til at goere os laekre i en villa, paa Koh Phanang, foer Fullmoon Party med 10000 andre backpackere. Da vi forlod Thailand var den foerste rejsemaaned gaaet, og Singapore ventede med to dages turisme og shopping! Bali var lige som vi havde faaet af vide - et paradis!! Det kaempe marked i Ubud, med alt hvad hjertet kunne begaere, regndags og hollandske fortolkninger af John Mayer paa Gili Trawangan, natur som var man placeret midt i optagelserne af Alice i Eventyr land og Tarzan paa Lombok, en pool, usandsynligt billige oel og masser af dans i Kuta. Bali var virkelig et eventyr - og vi forlod det begge med en klump i halsen...

Sydney boed paa turens bedste cupcakes, foerste couchsurfing oplevelse og turisme. 10 dage var nok et par dage for meget. Tidsmaessigt er vi her i starten af Maj maaned, og jeg fatter ikke at tiden gaar saa staerkt!

Fiji var Bula. Ligesaa flot som det lyder, ligesaa skoent var der. Vi moedte Christian, soed type dansker - Fiji gav os tre nye venner farmertans, smukke solnedgange, venligt folkefaerd, sjov musik, klamt kava, og smerte i foedder af at klatre paa aandssvage sten.... Saa gik turen til USA og Hollywood. Hvor Walk of Fame, Beverly Hills, Venice, Santa Monica, Limotur og turens bedste sushi ventede :) Spontan tur til San Francisco, og super super fed og smuk roadtrip ned af highway one med to soede piger.

New York har bragt lidt af hvert, men har vaeret godt!! Jeg skulle hilse fra Obama, og han noed ogsaa vores spontane tur til Washington.


Naar alt det er er sagt, saa har Kim og jeg vaeret pisse gode til at rejse sammen. Hun har passet godt paa mig, og naar jeg ikke har kunne finde vej har hun vaeret god med sin indre GPS - og aerligt talt, saa faar jeg svaert ved at undvaere dig (Kiiiiiiiiiim), naar vi lige pludselig skal til ikke at vaere sammen hele tiden. Jeg kan ikke forestille mig en bedre rejsebuddy end dig, og hvor har vi taget verden med storm!


Det er med lidt af en klump i halsen at mit fantastiske eventyr til at slutte, og jeg skal hjem og starte noget helt andet. Uddannelse og arbejde venter, og det bliver nok ogsaa godt.... I hvert fald kan jeg leve laenge paa de her tre maaeneder!!

Men foerst skal jeg saftsusme hjem og se alle dem som jeg har savnet i de her exceptionelle, surrealistiske og vilde tre maaneder!


Og en ting er sikkert, det er helt sikkert ikke sidste gang jeg skriver paa en rejseblog..

Vi ses snart i lille bitte Danmark,
Maria

2 kommentarer:

  1. Vi glæder os til at se dig hjemme igen. Pigerne har talt om dig de sidste dage, Julie vil gerne have besøg af dig i børnehaven.

    God rejse hjem.

    Knus fra Stine

    SvarSlet
  2. very good blog, congratulations
    regard from Reus Catalonia
    thank you

    SvarSlet